Een weekend in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Een weekend in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Een weekend in India

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

27 Juli 2010 | India, Bangalore

Beste allemaal! Het weekend is al lang weer voorbij en er is hier weer veel gebeurd! Zaterdag zijn we, nadat de school was afgelopen (ja de kinderen hebben hier ook op zaterdag een halve dag school) zijn we met Tijs en Kevin en een familievriend die ons bracht naar de stad geweest. Op de grootste winkelstraat van de stad, de Mahatma Gandi (MG) road, was iedereen druk aan het winkelen. Hier waren ook hoop winkels van de bekende merken zoals levis, converse en Tommy Hilfiger. Daarna zijn we, via het grote Gouvernment building (zie foto) richting de markt van Bangalore gegaan. Dat is niet een markt zoals we die in Nederland kennen, met allemaal kraampjes die opgebouwd en afgebroken worden, maar meer een hele wijk vol met hele kleine winkeltjes en super veel reclameborden! De winkeltjes zijn ook mooi samen geordend, je hebt een straat met kledingwinkels, een met winkeltjes vol met schroeven en metalen staven ( de Indiase bouwmarkt) en uiteindelijjk kom je op een groot plein met in het midden een ondergrondse bloemenmarkt. Het voelde hier aan als een sauna, overal waar je keek zag je de mooiste bloemen in alle mogelijke kleuren en geuren. De koopmannen waren druk aan het schreeuwen en terwijl we ons een weg baanden door de mensenmassa werden we van alle kanten bekeken. Door alle drukte konden we helaas geen foto’s maken (en we wilden ook niet nog meer opvallen als we al deden!).
Buiten was de groente en fruit markt waar ze echt een hele hoop dingen hadden die we nog nooit hadden gezien (maar vast al wel hebben gegeten in de curry).
Daarna was het tijd voor het leukste deel van de markt, de stoffenmarkt! Ze hebben werkelijk prachtige stiffen hier in India en Lizanne kon de verleiding dan ook niet weerstaan om hier een mooie sari te kopen.
Zondag zijn we ook weer vroeg opgestaan, om 9uur zaten we al in de kerk. Na een 2,5 uur durende mis (ja echt waar) waarbij de vrouwen apart moeten zitten met een hoofddoek op en na heel veel bidden en preken was het daarna tijd voor een welverdiend kopje thee (met heul heul heul veel suiker om weer wakker te worden). Omdat we nog niet alles van de stad hadden gezien hebben we het erop gewaagd en zijn we met zijn tweeen de stad ingetrokken, per riksja! Wat een ervaring zo’n ritje. Het begint al bij het afspreken van de prijs (je wordt als blanke afgezet bij het leven) en als je vervolgens zit is het nog maar de vraag of je heelhuids op de eindbestemming aankomt. Maar wel heel leuk allemaal.
Daarna in de stad een nieuwe riksja rijder ontmoet die ons een tijdje achtervolgde en vervolgens het geweldig aanbod deed van een rit naar het paleis en terug voor maar 30 rupee (0,5 euro). Toen we eenmaal zaten en onderweg waren bleek al snel dat deze man snode plannen had. Zo moesten en zouden we namelijk eerst even bij een speciale winkel stoppen om rond te kijken. Heel toevallig kende hij de eigenaar van de winkel wel erg goed… hij zat duidelijk ook in het complot. Toen we bij het paleis aankwamen bleek het zo te zijn dat je nog geen foto mocht maken van 200m afstand (tenzij je bereid was om er flink voor te betalen). Nadat we dus 3 minuten bij het paleis waren geweest gingen we op de terug weg, jawel hoor, weer naar een speciaal winkelje voor een snel bezoek. Deze keer hadden we minder geduld en hebben we ze maar even duidelijk gemaakt dat we studenten zijn die echt geen geld hebben voor dure juwelen (ze waren wel mooi trouwens).
Daarna nog even de stad in, langs het Hardrock café (zodra je door de deur naar binnen gaat weet je niet meer dat je in India bent) en toen weer naar huis.
Een druk maar leuk weekend dus. Maandag en vandaag hebben we weer op school geholpen ( de kinderen vinden biologie echt heel leuk en stellen ons allerlei vragen zoals “why does your mouth smell in the morning” en “ what is that yellow stuff in your ears?”.
We kunnen allebei zeggen dat we het werkelijk geweldig vinden hier met de kinderen en alle nieuwe indrukken die we opdoen iedere dag. Aan de andere kant echter zijn we blij als we ‘s avonds moe maar voldaan in bed liggen want het vreet toch best wel wat energie zo’n dag in India.
Heel erg bedankt voor jullie berichtjes en emails, we hebben helaas geen tijd om ze allemaal te beantwoorden maar we denken iedere dag aan jullie!
Elvira: Hartelijk gefeliciteerd en een dikke kus, maak er een leuk feest van zaterdag!
Heel veel liefs en tot het volgende bericht,

Thomas en Lizanne

• 27 Juli 2010 - 16:29

Thuisfront Kremer:

Hallo allebei,
    wat een prachtig verslag alweer! Met mooie foto's. Wees voorzichtig met de riksja rijders, je weet maar nooit waar die je naartoe brengen. Kusjes en knuffeltjes van ons alledrie.

• 27 Juli 2010 - 18:32

Alex:

Hey Thomas en Lizanne,

leuk om te horen dat jullie daar een super tijd beleven. Ik moest deze keer wel even reageren aangezien ze in India blijkbaar mooie Sari's hebben;). Heel veel succes nog met al jullie activiteiten aldaar en geniet er vooral van aangezien het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid veel te snel voorbij is allemaal.

gr Alex

• 27 Juli 2010 - 20:52

Lilian:

Hallo Indiagangers,

Wat een mooie foto's weer,jullie hebben weer heel wat gezien. Vanavond had Vincent gebeld, met hem gaat het ook goed. Hij had op een olifant gezeten en vond vooral het boedhistisch klooster erg mooi en had ook in een riksja gezeten. Hij vroeg nog naar jullie en gaat ook de site bekijken, als het lukt. Voor hem is nu de laatste week begonnen.

Geniet ervan allebei, groetjes en liefs van Lilian

• 28 Juli 2010 - 11:47

Hanny Kremer:

Eeyyy!!!!!

Eindelijk heb ik jullie gevonden na een week het internet doorzoeken!! ;) Wat een super leuke foto's :D Geniet er van en als jullie terug zijn spreken we snel iets af!

Liefs xxxxx

• 28 Juli 2010 - 20:05

Opa En Oma Van Haare:

Hallo alletwee, Geweldig wat jullie allemmaal mogen meemaken,maar ik maakte mij wel zorgen over dat verhaal met die riksja rijder,maar volgens mama hoeft dat gelukkig niet.En komen jullie naar huis in INdiase gewaden? wij zijn vandaag(28 juli)naar het outlet in Roermond geweest met papa mama en nicole.Het ga jullie allebei goed,Groetjes van oma en opa.

• 30 Juli 2010 - 12:40

Sharon :

Hey jullie twee!

Wat een cultuur! heel interessant om er via deze site toch wat van mee te krijgen. De foto's zijn ook heel mooi. Super dat voor de rest alles goed gaat met jullie. Verheug me al op het volgende verhaaltje! In Lloret is ook alles goed gegaan, hotel was helemaal in orde!

Nog heel veel plezier!
    Groetjes!

• 30 Juli 2010 - 15:15

Judith Jeroen Sanne Jasper Senna Rulkens Van Daemen Heen Ramaekers-Leentjens:

Hey jullie twee!

Wij hebben tot nu toe ook jullie reisverslagen verslonden :P! Klinkt allemaal ontzettend indrukwekkend daar! De vergelijking is inderdaad een beetje weg: hier een over the top consumptiemaatschappij terwijl bij jullie de koeien over straat lopen en de kinderen snakken naar les en info. Letterlijk en figuurlijk de andere kant van de wereld.

Jullie lesgeven zit er nu bijna op nietwaar? Het tweede gedeelte begint nu toch? We zijn heel erg benieuwd hoe jullie dat gaat bevallen.
    We blijven lezen!
    Liefs,