Van vervuilde stad naar ongerepte natuur! - Reisverslag uit New Delhi, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Van vervuilde stad naar ongerepte natuur! - Reisverslag uit New Delhi, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Van vervuilde stad naar ongerepte natuur!

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

09 Augustus 2010 | India, New Delhi

Beste allemaal! Allereerst bedankt voor de reacties en mails! Sinds het vorige berichtje is echt enorm veel gebeurd!
Vrijdag, onze laatste dag op school, hadden we een dubbel gevoel, aan de ene kant wilden we heel graag blijven bij alle lieve kinderen, maar we hadden ook veel zin om India verder te gaan ontdekken! s'Ochtends hebben we onze twee laatste biologielessen gegeven en daarna werd ons verteld dat we na de lunch beneden op het plein verwacht werden. Ze hadden dus blijkbaar iets voorbereid voor ons afscheid! Na de lunch liepen we daar vol verwachting naartoe en zagen dat ze een aantal van de tekeningen en kaartjes die we samen met de kinderen gemaakt hadden aan een slinger hadden opgehangen! Even later kwamen alle kinderen naar beneden. Iedere klas had een liedje of een dansje voorbereid en we kregen ook veel mooie zelfgemaakte kaarten. Ook kregen we allebei een mooie bloemenketting omgehangen en nog een afscheidscadeautje (Indiaas tafelkleedje) van de principal. Ook werden we in een speech uitgebreid bedankt voor alle interessante en leuke lessen die we gegeven hadden. Daarna mochten we ook nog even speechen. Dit was best wel een beetje zwaar omdat je de kinderen waarschijnlijk niet meer terugziet en omdat je aan sommigen toch wel gehecht bent geraakt!
Hierna gingen we terug naar ons huisje en was het tijd om te gaan inpakken.
De volgende ochtend hebben we tijdens het ontbijt uitgebreid afscheid genomen van de familie, ook dat was best moeilijk. Daarna stapten we bij onze chauffeur Raman in om onze reis te beginnen.
Thomas was nog niet klaar om definitief afscheid te nemen want hij nam per ongeluk de sleutel van het appartement mee in zijn broekzak. Toen we net op de hoofdweg waren, kwamen we hierachter en konden we weer omdraaien. Om het laatste stukje af te snijden ging Thomas het laatste te voet terug. Tijdens het rennen is helaas zijn telefoon uit zijn broekzak gevallen, en daarna door een Indier op een scooter meegenomen. Dag telefoon dus. Wel kwamen 10 behulpzame Indiers ons vertellen dat dit was gebeurd, maar daar hadden we niets meer aan. Dit was een minder leuk begin van de reis. Gelukkig hebben we diezelfde dag al een nieuwe telefoon gekocht!(met Indiase ringtone, super cool) Onze reis begon met een bezoek aan het paleis van Mysore. Dit is het oude paleis van de Maharadja. In het paleis waren camera's en schoenen absoluut verboden, dus die moesten we allebei achterlaten. Omdat het zaterdag was waren er ook nogal wat Indiers op de been, en was het flink druk. Het paleis was prachtig versierd, soms zo overdadig dat het kitcherig werd. Hierna reden we een heuvel op naar de Chamundi Hill temple. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht over de stad. In de tempel kregen we allebei een rode en gele punt op ons voorhoofd, en we offerden onder begeleiding wat aan de goden. Daarna konden we nog wat aan de gids offeren!
Zondag gingen we op weg naar het Mudumalai Tiger reserve. We kwamen daar aan in een prachtig resort, midden in de jungle. Bij aankomst werd ons verteld dat er op het terrein van het resort veel herten, slangen en zelfs een luipaard te vinden waren. Het was dan ook verboden om in het donker alleen naar je huisje terug te gaan. s'Middags vertrokken we voor een wildsafari in een open jeep. De safari was echt super gaaf! We hebben veel herten gezien, wilde zwijnen (die rennen echt heel grappig), een wilde pauw, twee soorten apen (waar je uren naar kunt kijken) en wilde OLIFANTEN!
De eerste olifanten die we zagen waren geen wilde olifanten, maar oude tempelolifanten. Deze zijn nu klaar met 'werken' en worden in het natuurreservaat verzorgd. s'Ochtends en 's avonds worden ze gewassen en gevoerd, de rest van de tijd lopen ze vrij rond in het park. Tijdens de safari zagen we dat er op dat moment een olifant gewassen werd in de rivier. De driver vertelde ons dat het de olifant Ganesh was. Hij werd als tempelolifant slecht behandeld en heeft toen uit woede 6 mensen gedood. Opeens vroeg de driver of we ook even wilden meehelpen met wassen! Ja dat wilden we natuurlijk heel graag, dus hup bergschoenen uit en met de blote voetjes de bruine rivier in! De olifant lag al lekker in het water op zijn zij en begroette Thomas met een luide en bubbelende scheet! Het was geweldig om zo dicht bij zo'n enorm dier te zijn en het gewoon te kunnen aanraken!
De safari ging nog een tijdje in het donker door, dat was wel erg spannend! Daarna lekker gegeten toen onder begeleiding weer terug naar ons huisje.
Toen we vanochtend de gordijnen openmaakten stonden er op 10 meter afstand ongeveer 20 herten lekker te grazen. Dat is nog eens wakker worden! Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Wayanad. Op weg zijn we langs een hoop akkers gekomen waar de meest exotische vruchten werden verbouwd. Bananen, mango's, watermeloenen, papaya's en nog veel meer lekkers!
Wayanad ligt in de bergen en wordt omgegeven door heuvels met theeplantages (die er echt zo uitzien als in de reclames!) We zitten hier in het regenwoud en dat is goed te merken aan de geluiden die je om je heen hoort en de hoeveelheid beestjes overal!
Morgen hebben we een grote trip voor de boeg, 280 km rijden naar Cochin. Door de slechte wegen zal dit waarschijnlijk een uur of 8 in beslag nemen. Dat is niet zo erg want tijdens het rijden is er genoeg te zien en kijken we onze ogen uit!

Hopelijk kunnen we snel weer een bericht schrijven!

Groetjes en liefs,

Lizanne en Thomas

P.s. foto's volgen later nog, ze zeggen dat de usb van de computer niet werkt (maar we gaan het nu toch stiekem proberen)

• 09 Augustus 2010 - 16:56

Sandro:

Veul plezeer doa, ich wos nit ins dat dr doa woat xd!

• 09 Augustus 2010 - 17:43

Svenja:

He jullie twee,

ik heb jullie blogs nu allemaal met veel interesse gelezen. Het klinkt echt fantastisch! Ik wens jullie nog veel plezier, geniet ervan!

Dikke kus Svenja

• 09 Augustus 2010 - 17:56

Papa En Mama:

Zo´n prachtige reis verzacht een beetje de pijn van het afscheid nemen.
    We hebben wel niets gelezen over het beestje dat gisteravond op jullie kamer zat toen we belden :)
    Geniet maar van jullie prachtige reis en we bellen gauw weer.

• 09 Augustus 2010 - 20:06

Nicole:

hee!
    zo zeg, wat een spannend verslag alweer! Onze vakantie verhalen zijn niks vergeleken met die van jullie! Vooral dat verhaal met die olifant, dat jullie dat beestje toch gaan wasssen ondanks die al 6 mensen gedood heeft. Het is zo moeilijk voor te stellen hoe jullie het daar hebben, met alle indrukken en ervaringen. Maar met dit reisverslag kan ik me toch wel n beetje inbeelden hoe jullie daar heerlijk wakker worden omringd door beesten. Veel succes met de volgende rit, en wees voorzichtig!
    liefs,
    je (schoon)zusje

• 10 Augustus 2010 - 15:17

Milane En Kelly:

Hallo Lizanne en Thomas,

Wij waren even op zoek naar leuke dingen om te doen in de omgeving van Cochin. Daar zijn wij namelijk vandaag aangekomen na een treinrit van 26 uur. Toen kwamen we op jullie site en lazen over de safari die jullie gedaan hebben. Echt onwijs gaaf zeg!!! Waar hebben jullie die geboekt als we zo brutaal mogen zijn?
    Verder heel herkenbaar wat jullie beschrijven over India. Wij hebben een aantal weken gewerkt in een kindertehuis in mumbai en nu zijn we ook weer aan het reizen gegaan. Ook super!!!

Zouden jullie a.u.b. een reactie kunnen plaatsen op onze site: kellyenmilane.waarbenjij.nu of een mailtje sturen naar milanevanderhoorn@hotmail.com.

Super bedankt en heel veel reisplezier!!

Groetjes Milane en Kelly