Van onbewoond regenwoud naar toeristenplek aan zee - Reisverslag uit Kochi, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Van onbewoond regenwoud naar toeristenplek aan zee - Reisverslag uit Kochi, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Van onbewoond regenwoud naar toeristenplek aan zee

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

11 Augustus 2010 | India, Kochi

Beste Allemaal!

Het is weer even tijd voor een korte update!

Ten eerste; Hiep hiep hoera voor Opa vanuit India! Hartelijk gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst!!

Na een nacht vol junglegeluiden zijn we gister vroeg in de auto gestapt voor de lange rit van 280 km naar Cochin (ja dat is lang want door alle kuilen in de weg kun je blij zijn als je de 60 haalt, en al met al duurde het 8,5 uur)! Tijdens de rit hebben we ons niet verveeld want we hadden prachtige uitzichten vanuit de bergen!
Nadat we een beetje stijf en moe uit de auto waren geklommen besloegen onze brillen van vochtigheid! Wat was het hier warm en heeeel vochtig! Cochin ligt aan zee en is verspreid over meerdere eilandjes. Het oudste deel, Fort Cochin bestaat al 500 jaar en is in de loop der tijd veroverd door de Portugezen, Nederlanders en Engelsen! Dat is ook duidelijk te merken aan alle oude gebouwen, die je bijna doen vergeten dat je in India zit! Een selectie van al dat moois: het Dutch palace (een Indiaas paleis dat door de Nederlanders in 1700 is opgeknapt), de oudste kerk van Zuid-Azie met het graf van Vasco da Gama en chinese vissersnetten (die hier al honderden jaren staan en nog steeds gebruikt worden)Ons hotel is een oud Portugees herenhuis met een binnenplaatsje, echt prachtig! Al die mooie gebouwen en hotels maken Cochin dan ook een trekpleister voor toeristen, en we zien hier dan ook meer blanke puffende en zwetende toeristen dan we in alle andere dagen bij elkaar gezien hebben! Ook is Cochin de plaats waar het Kathakali dansen is ontstaan. Dit is een oude traditionele dans waarbij gebruik wordt gemaakt van ingewikkelde bewegingen van handen, voeten en zelfs ogen om een godenverhalen te vertellen. De acteurs worden heel uitgebreid opgemaakt en hebben prachtige kostuums aan. Om een kathakali acteur te worden moet een studie van 6 jaar doorlopen worden, en tijdens de uitvoering werd ons al gauw duidelijk waarom. De oogbewegingen en de 25 verschillende handbewegingen die achter elkaar dan weer verschillende woorden vormen waren fascinerend om te zien. Ook de muziek en zang was uniek!
We gaan dit verhaal een beetje korter houen, vanwege onze knorrende magen!
Even nog een paar wist-je-datjes:

Wist je dat:
-... de meeste mannen hier een (soort) rok dragen?
-... dat de meeste mannen hier ook hand-in-hand lopen?
-... dit niet betekent dat er in India veel homo's zijn?
(mannen lopen hand in hand omdat ze hiermee aangeven dat ze een goede band met elkaar hebben, en die rokken, tja, dat zit blijkbaar lekker...)

wist je ook dat:
-...Lizanne de vis hier lekker vind?
-... dit komt doordat de vis zo gekruid is dat je de vissmaak niet meer proeft?

-... onze chauffeur (Raman) iedere dag 3x vraagt of Thomas zijn telefoon nog heeft?
-... dat Raman ontzettend aardig is en onderweg wel 10x vraagt "want to take picture?" (ook al is het niet altijd picture-waardig)

Heel veel liefs van ons allebei, we beginnen jullie best wel te missen ondanks dat we daar overdag niet zoveel tijd voor hebben omdat we hier zoveel meemaken!

We denken aan jullie en wederom bedankt voor de berichtjes!

P.s. We hebben ook foto's toegevoegd bij ons vorige verslag! (Met de olifanten!!!)

• 11 Augustus 2010 - 14:56

Merel:

Ik ben zo jaloers.. Geniet ervan! x

• 11 Augustus 2010 - 19:42

De Hele Familie:

Hallo allebei,
    Namens opa dank je wel voor de felicitaties en het telefoontje voor zijn verjaardag. We hebben het net gevierd met een etentje, dat hebben jullie nog te goed. We hebben net samen jullie nieuwe verhaal gelezen, wat een leuke foto van het olifant wassen. Veel plezier morgen met de boottocht en veel groetjes van:
    Opa, oma, papa, mama, Nicole, Lilian en Vincent.

• 12 Augustus 2010 - 03:01

Jeroen En Sanne:

Bah, bah, zit je in Amerika, ben je toch stiekem een beetje jaloers... Olifanten wassen, de jungle in, in zo'n hutje slapen.. Echt vet:)! Het wassen van olifanten blijft in Amerika beperkt tot het 'emmers-water-gooien-over-veel-te-dikke-Ammie's'. Maar hey, das ook leuk. Nog veel plezier!
    Liefs,

Jeroen en Sanne

• 12 Augustus 2010 - 10:37

PAMA BEMELMANS:

WE GENIETEN ENORM OOK OMDAT JULLIIE DE TIJD VAn je leven hebben, reageren en lezen hier in die dorpjes Italie is een hele klus , zo met een fiets binnenrollen en dan vragen naar een internet cafe, dan bekijken ze je toch een beetje loco loco poco debilo,in ins eigen hotel zijn ze de tijd al weer ver vooruit , met op elke kamer een wifi-aansluiting, maar daaar vinden ze het weer idioot dat je je eigen laptop niet bij je hebt als je een week komt fietsen, een leencomputer is er niet bij! hoe dan ook we lezen jullie verhalen met plezier en genieten graag mee, lizanne ook nog proficiat met de verjaardig van je OPA!!Intussen is het hier 30 graden, zon, eten en drinkien kunnen die spaghetti-boys hier wel, na het fietsen , zijn we vooral voldaan en moe, dus het sdnurkt prima! Cultuur is er tussendoor ook nog, Zo , de groeten van PAMA bemel, ook voor allen die meegenieten.

• 12 Augustus 2010 - 12:50

Sharon:

Hele mooie foto's en mooie verhalen hebben jullie weer!
    wist-je-datjes zijn heel leuk haha creatief!
    die dans heeft ook wel wat weg van het japanse theater kabuki! geniet er nog van en ik verheug me al op het volgende verhaal :D

Groetjes uit vaals

• 13 Augustus 2010 - 20:05

Opa En Opa:

Hallo allebei, Jullie gaan nu aan de laatste week beginnen en hopelijk verloopt alles zoals jullie dat gepland hebben. Geniet er nog van en wij hopen nog wat mooie foto's te zien krijgen.Het ga jullie goed.Groetjes van oma en opa.

• 14 Augustus 2010 - 15:06

Vincent:

Wat een avonturen, zeg! En tevens begint de laatste week van jullie reis. Helaas zijn mam en ik er niet als jullie terug komen, maar ik weet zeker dat jullie veel te vertellen hebben. Verder zullen er ook wel overeenkomsten zijn met de Nepalese en Indiase cultuur.

Nog meer fijne avonturen toegewenst en groetjes van

Vincent

• 16 Augustus 2010 - 18:30

Miriam:

waaauhh,dat moet echt gaaf zijn zo een jungle gevoel.Jullie zien er gelukkig en gezond uit en nog maar 1 week te gaan we genieten elke keer mee, maar zijn ook weer blij als jullie in "ons ape landje" terug zijn. Lieve groetjes Miriam en Frank