Nog maar 1 weekje - Reisverslag uit Madurai, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Nog maar 1 weekje - Reisverslag uit Madurai, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 weekje

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

15 Augustus 2010 | India, Madurai

Lieve allemaal,

We zijn alweer aan onze laatste week begonnen hier in India. De tijd gaat hier echt heel snel voorbij maar de gedachte aan thuis is ook wel fijn...

Omdat we anders dagen aan het vertellen zijn als we thuis zijn, typen we weer een verslagje van de afgelopen 4 dagen.

Nadat we het havenstadje Kochin verlaten hadden zijn we richting de Backwaters gereden. Een beschermd natuurgebied op 3 uurtjes rijden van Kochin. Het gebied heeft een speciaal eco-systeem omdat er in de zomer zoutwater in de meren en rivieren stroomt en in de winter zoetwater. Hierdoor groeien er veel verschillende planten en bomen. We kwamen rond 13.00 uur aan en konden meteen onze houseboat in! We werden hartelijk welkom geheten door de 3-koppige bemanning die ons een bloemenkransje omhingen en ons een kokosnoot-met-rietje gaven. Waaw dat voelde wel even heel tropisch ;)
Tijdens het varen kwamen we vanalles tegen, vissersbootjes, vrouwen die langs het water de was deden, mannen die zich in het water stonden in te zepen en.... een boot met 60 zingende en roeiende vrouwen! Dat laatste kan misschien vreemd klinken en dat was het ook wel. Ze hadden gewoon hun mooie sari's aam en waren aan het oefenen voor het evenenment van het jaar, de snake-boatrace. Dit is een race waar 22 grote roeiboten van maarliefs 100 man per boot, en nog een heleboel kleine bootjes aan meedoen. Deze race was gister, helaas konden we dat evenement dus niet meemaken maar het was heel speciaal om ze uberhaupt even te zien!
We kregen op de boot een heerlijke lunch met verse visjes en 's avonds ook weer een traditioneel Indiaas diner. We konden helaas niet midden op het meer overnachten vanwege het weer, dus we gingen veilig aan een oever aanleggen. Na een nachtje lekker slapen, voeren we de volgende ochtend weer terug en rond 10 uur kwamen we weer aan land.
We zijn meteen naar Periyar gereden, jaja we hebben een druk programma!

Periyar wordt vooral bezocht door haar natuurreservaten. Eerst inchecken in ons schattige hotelletje (waar je heerlijke versgebrande koffie kreeg voor maar 20 rupee(=30 eurocent)). Daarna was het tijd voor een 2de ontmoeting met de indische olifant (waar er trouwens nog maar 45.000 van zijn...). Deze keer was de ontmoeting wat minder spontaan dan de eerste keer, het ging hier namelijk om getrainde olifanten. Na een ritje van een halfuur, dat toch wel speciaal was, mochten we ook de olifant wassen en vervolgens mocht de olifant ons wassen... Dat hebben we geweten! We moesten op zijn rug klimmen en voor we het in de gaten hadden, had het mooie beest zijn hele slurf vol gezogen en spoot hij het water over ons heen!!
De volgende dag moesten we vroeg op want om 7uur zouden we met een gids gaan trekken door het natuurreservaat om hopelijk een tijger te spotten. De tijger hebben we niet gespot, wel vele honderden bloedzuigers, ook leuk. Voordat we vertrokken kregen we speciale voet- en beenbeschermers om, om ons te beschermen tegen deze vervelende beestjes. Daarna trokken we te voet de jungle in waar niet echt paden waren. Met wat geklim, uitglijden in het water (Thomas), en door de modder banjeren kwamen we na 3 uur weer terug bij het beginpunt. Toen ging er wel een lekker ontbijtje in!
's Middags kregen we een rondleiding op de spice-plantation. We keken onze ogen uit bij het zien van alle kruiden, bomen en bloemen. Het was interessant om te zien waar alle kruiden die wij dagelijks gebruiken en mooi in een potje in de winkel kopen nou werkelijk groeien en te horen welke verwerkingsprocessen ze allemaal doorlopen.
's Avonds hebben we lekker gegeten voor 7 euro met zijn tweeen (een flesje coca-cola kostte 25 cent).
Vandaag, Independency Day in India, werden we gewekt door luide Indiaase muziek (waaronder het volkslied, dat herkennen we nu meteen omdat de kinderen op de school het iedere ochtend zingen). Verder merk je niks van deze dag, behalve dan dat overal de Indiaase vlag uithangt. We zijn vanmiddag aangekomen in Madurai, waar het echt heel heet is, en gaan vanavond naar een tempel ritueel uitgevoerd bij een van de grootste en mooiste tempels van zuid-india!

Dit was het weer voor vandaag, over een weekje zijn we weer thuis en hebben we nog veeeeel meer verhalen!

Heel veel liefs en groetjes,

Thomas en Lizanne

• 15 Augustus 2010 - 14:02

Hélène:

Hallo Thomas en Lizanne,
    Ten eerste sorry, dat we zo laat reageren. We hebben het zelf druk gehad en Wiel had het adres weggegooid en daarbij doet onze computer het heel erg traag. Maar niettemin leuk wat ik allemaal zie op de foto's. Deze reis moet wel een grote impact op jullie maken en brengt jullie ook dichter tot elkaar denk ik zo. Jullie zien er in ieder geval gelukkig uit. Ik dacht eerlijk gezegd dat het daar toch wel armoediger was dan ik op de foto's zie. Menig land zoals Roemenië vind ik dan armoediger. Niettemin ik hoop dat jullie nog een leuke korte week hebben en dan zien we ons wel weer binnekort.
    veel liefs van ons Wiel en Hélène

• 15 Augustus 2010 - 15:32

Papa En Mama:

Hallo allebei,

Wat een prachtig verhaal alweer. We zien dat het nu 37 graden bij jullie is, hopelijk ook met wat zon voor het lekkere kleurtje. Door alle regen hier verbleekt onze kleur al weer iets.
    Geniet nog maar van alles en we beginnen met aftellen tot zaterdag.
    knuffeltjes en groetjes van ons allebei.
    Dinsdag bellen we weer!

• 15 Augustus 2010 - 15:58

Opa En Oma:

Hallo wereldreizigers,Wat indrukwekkend wat jullie weer beleefd hebben,dat zal thuis wel weer wennen zijn,al dat varen,van de ene plaats naar de andere, wassen,en gewassen worden. Als jullie thuiskomen kunnen jullie als kruidendokter gaan beginnen.Maar alle gekheid op een stokje;geniet de laatste week nog van alles ,wij gaan ons nu ook op jullie thuiskomst voorbereiden en wachten vol spanning opalle verhalen en foto,S en filmpjes. houden jullie je taai en tot Zaterdag. Heel veel lieve groeten en een dikke knuffel van,Opa en Oma.

• 17 Augustus 2010 - 01:11

Margot:

heei thomas en lizanne!

wij zijn weer terug uit frankrijk (ook heel cool, speciale vissen die we gewassen hebben enzo) dus ik had lekker wat leesvoer van jullie bij thuiskomst. Wat een enorm gave verhalen! geniet nog van die laatste week en tot snel!

• 18 Augustus 2010 - 15:13

Opa En Opa:

Hallo Lizanne en Thomas,Vandaag,(18 aug.)is de kaart aangekomen uit Cochin.WAt een chique kaart en bedankt voor het kaarsje wat jullie voor ons hebben aangestoken.Hopelijk hebben jullie de laatste dagen nog net zulk mooi weer als tot nu toe.Misschien gaat de tijd nu wel heel vlug voorbij maar hier tikt het klokje ook heeeel vlug vooruit, want wij wachten ook vol spanning op jullie thuiskomst.
    MisschienVeel liefs van OP horen jullie nog van ons, anders,een hele goeie reis terug en veel liefs van Opa en Oma.,

• 18 Augustus 2010 - 16:46

Henriëtte:

Hoi jullie twee,

Wat een belevenis deze reis, toch? Jammer genoeg heb ik nu pas ingelogd (o.a. eigen vakantie) en hoorde al dat jullie zaterdag naar huis komen vol verhalen en herinneringen.
    Fijn dat het tot nu zo goed is verlopen. Zelf heb ik een tweetal reportages over India op tv gezien en ik moet zeggen dat het een meer dan indrukwekkend land is met grote tegenstellingen.

Een goede reis en behouden thuiskomst wensen wij jullie.
    Lieve groetjes en bedankt voor de mooie kaart die we vandaag (18-8)ontvingen.

Henriëtte, Marthé, Rick en Carmen

• 19 Augustus 2010 - 16:37

Pama:

hallo lieverds,heerlijk om nog de laatste verslagen te lezen en de schitterende foto s te bekijken. We komen net thuis van italie/frankrijk,wat een grandioze verhalen van jullie,daar is onze vacantie maar een heeeele kleine belevenis tegen!!!! en ook wij hebben heerlijk genoten. De laatste dagen kwamen we in Frankrijk onze mails niet in ,wegens extra beveiligingen zodat het allereerst naar de computer werd gerend toen we net thuis kwamen. Geniet nog even heel lekker en we verheugen ons heel erg op jullie weerzien en thuiskomst, een goede terugvlucht,een flinke knuffel en bij geen bericht nemen we aan dat jullie op de afgesproken tijd ,zaterdag, landen in Dusseldorf.Hart. Gr. pama