De tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij...

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

31 Juli 2010 | India, Bangalore

Lieve allemaal,

Tijd voor weer een nieuw verslag!
De dagen vliegen echt voorbij, nog maar 1 weekje en we moeten de lieve mensen hier weer gaan verlaten... :(

Er is weer een hoop gebeurd sinds dinsdag, laten beginnen bij het begin.

Woensdag kwam er een groep van 30 vrijwilligers van World Servants (zij hebben ook de school gebouwd). Het waren allemaal nederlanders van onze leeftijd en zij hebben 3 weken aan een ziekenhuis gebouwd en kwamen als laatste dag van hun reis naar de YuvaLok school. 's middags gingen ze de stad in om te shoppen en wij waren uitgenodigd om mee te gaan. Als verrassing werden we opgehaald door een leger van 11 riskja's. Wij hadden het geluk om bij een ware wegpiraat in de riskja te mogen stappen. We zaten nog niet of we waren de straat al uit. We vertrokken als laatste van de groep maar waren als een van de eerste uiteindelijk in de stad... Hoe is dit mogelijk vraag je je af?
Punt 1; niet letten op dubbele strepen op de weg maar gewoon toeteren en inhalen.
Punt 2; een straatrace houden met andere riksja's.
Punt 3; Het tegemoet komende verkeer volledig negeren (ook al zijn dit enorme vrachtwagens met knipperende lichten).
Punt 4; een beetje asociaal zijn.
Punt 5; het motto hanteren "een riksja past overal tussendoor".
Conclusie, we hadden hier niet te maken met een Riksja-driver maar een RISK-driver.

Toen we in de stad aankwamen, ging iedereen shoppen. Aangezien we dat vorig weekend al hadden gedaan en even geen zin hadden in mannetjes met nephorloges, echte “Raybans” en stomme speeltjes gingen we naar het Hardrock cafe (de vorige keer waren we maar heel even gaan kijken). We hadden stiekem wel zin in een gewoon westers hapje dus we bestelden ons een lekkere chocolate caramel cheese cake! Toen we weer buiten kwamen werden we geconfronteerd met het begrip “moesson’. Het regende zo hard dat je geen hand voor ogen zag en daardoor liep Lizanne keihard tegen een uitstekende ijzeren stang op. Wat er toen gebeurde was echt bizar, er stormde meteen 4 Indiërs op me af en 1 ervan begon als een gek op mijn hoofd te wrijven. Thomas stond erbij en keek ernaar. Het ging allemaal zo snel dat hij niet eens de tijd kreeg om te reageren terwijl hij naast me stond. We kunnen niet anders zeggen dan dat de Indiërs buitengewoon behulpzame mensen zijn. (Het heeft trouwens wel echt geholpen want zonder die harde klap te koelen heb ik toch geen blauwe plek gekregen!).

's avonds gingen we met de groep mee uiteten in een super sjiek hotel. Op de bovenste verdieping stond een buffet voor ons klaar; soepen, Indisch eten, noodels en.....Pasta's!!!
Deze pasta's werden klaargemaakt door een kok die aan het einde van de avond overspannen was omdat hij niet gerekend had op een groep Nederlanders die 3 weken alleen maar rijst gegeten hadden.
Het was heerlijk en ook leuk om een avondje gewoon nederlands te praten!

Donderdag en vrijdag heeft het vrij veel geregend. We zijn de hele dag met de kinderen bezig geweest. Zo'n dag is trouwens best wel vermoeiend, we gaan 's middags meestal even op bed liggen om bij te komen van alle onuitputtelijke enthousiaste kids.

Vandaag hebben we een aantal klassen gewogen en gemeten (dit hadden we aangeboden om te doen omdat dit nog nooit gedaan was voor de meeste kinderen). De kinderen vinden het allemaal geweldig en de leraren trouwens ook. Zij komen aan het eind verlegen vragen of zij ook een keer mogen. Toen kwam een nogal gezette lerares tot het inzicht dat ze toch wel erg zwaar was. Ze kwam naar ons toe met de legendarische woorden 'I must loose weight, write me a diet, tomorrow you give it to me.'

Vanmiddag zijn we weer teruggegaan naar Accept, de HIV/AIDS kliniek hier in de buurt. We hebben met de kinderen gespeeld en video gekeken (ze hadden de dvd van Shrek). De meeste van de kinderen kenden ons van school en hadden de kunstwerkjes die we samen hadden gemaakt bewaard en zelf nog afgemaakt. Er was een heel lief meisje van 2, Rachel (zie foto), die de hele tijd met een glimlach rondloopt (alleen misschien niet op de foto haha.) Zij is waarschijnlijk een van de mooiste kindjes die we hier gezien hebben (en er zijn hier echt heel veel mooie kindjes) Ze vond het super leuk om met Lizanne te spelen en te schommelen!
Nu is het weer ongeveer tijd om te eten, we zijn benieuwd wat er op het menu staat!

Veel liefs uit India en blijf ons volgen, dat vinden we heel leuk!!

Thomas en Lizanne

P.S. Morgen weer naar de kerk, en omdat het de eerste zondag van de maand is, is er een extra lange mis. Dat zal wat worden aangezien de normale mis hier 2,5 uur duurt :D

• 31 Juli 2010 - 17:59

Opa En Oma Van Haare:

Hallo jullie tweetj,ses, Wat een leuke foto,s en een heel mooi verslag. Zo kunnen wij in gedachten alles van op afstand mee beleven.Nog maar een week en dan is het weer tijd om de koffers te pakken en aan het volgende avontuur te beginnen.Hopelijk hebben jullie dan lekker weer en kunnen jullie veel foto,s maken.Heel veel liefs van oma en opa.

• 31 Juli 2010 - 20:14

Lilian:

Hallo reizigers,

Wat een mooie foto's weer. De kinderen zijn echt enthousiast met jullie, is mooi om te zien. Vincent heeft nu de laatste dagen en komt woensdag alweer naar huis.
    Geniet ervan, groetjes en liefs van Lilian

• 31 Juli 2010 - 21:01

Papa Mama En Nicole:

Ola uit Valencia,
    Wat een mooie ogen heeft Rachel en wat hebben jullie weer goed werk verricht op school.Veel plezier morgen in de kerk, ha-ha. Wij gaan morgen naar het strand! Het is hier mooi en warm.
    Keep up the good work!
    Kusjes!

• 01 Augustus 2010 - 09:26

Petra:

Wat een mooie verhalen! Geniet van de reis en petje af voor jullie:)!

• 01 Augustus 2010 - 18:25

Remy, Elvira + Aniek:

Hé stoere oom en tante!
    Geweldig om jullie verhalen te lezen en wat zullen de kinderen genieten van jullie lessen. Ook Aniek is erg trots op jullie want als ze jullie namen hoort kan ze alleen maar lachen:)
    Veel liefs van de Bemels uit Utrecht

• 02 Augustus 2010 - 05:55

Tha Npo! :

chico y chica! Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's hebben jullie! Lizanne, die van jou aan het elastieken met de meiden is echt heel leuk:) Ik zie dat jullie actief meedoen en alles in de buurt bezoeken (soms met gevaar voor eigen leven in een RISK;))! Echt heel goed om te lezen. Ik kijk uit naar jullie terugkomst zodat we alles kunnen gaan bespreken. Ik ben zelf de 10e weer terug (het is hier in Montreal geweldig, maar ontzettend vermoeiend --> nu 2h 's nachts en ik ben maar eerder teruggekomen van het feest omdat ik nog 6 kandidaatstellingen moet lezen..)Veel plezier nog de laatste week en ik hoop jullie binnenkort te zien! Liefs xx Merel

• 02 Augustus 2010 - 20:48

Mamma En Pappa:

Heeel veel meegemaakt,ja Lizan zo zie je maar, helemaal op Thomas vertrouwen kun je toch niet als er echt wat gebeurd zijn er gelukkig nog rappe indiers!! Zeg,had Thomas niet een e.h.b.o. curcus gevolgd in zijn eerste jaar? Hopelijk hoeven jullie geen gebruik meer te maken van die eeuwige roekeloze riksja"s,maar ja lopen is soms ook zeer gevaarlijk!!!

• 02 Augustus 2010 - 20:50

Pap En Mam:

veel liefs van ons, bellen doen we a.s. woensdag weer

• 03 Augustus 2010 - 17:13

Sharon:

Hey youngsters :D

Arme lizanne!! gelukkig is het geen blauwe plek geworden! trouwens het is echt een heel mooi schattig kindje op de foto. Ik ben wel benieuwd naar dat dieet wat jullie voor die vrouw hebben geschreven haha!

heel veel plezier, blijf gezond en ik verheug me al op het volgende verhaal!

Groetjes!