Een warm welkom in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Een warm welkom in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Een warm welkom in India

Door: Thomas en Lizanne

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

19 Juli 2010 | India, Bangalore

Na een lange reis van in totaal 20 uur (waarvan 6 uur vertraging) zijn we dan eindelijk aangekomen in Bangalore.
Als we eenmaal door de douane zijn gaan we opzoek naar Indiers met het bordje "Lizanne en Thomas". Na lang zoeken zien we eindelijk iemand staan en tot onze verbazing staat er ook een erg witte Indier bij (die later Thijs uit Nederland blijkt te zijn).
De cultuurshock begint voor Lizanne (en ook een voor Thomas ook al is hij al wat gewend) meteen na het verlaten van het vliegveld... We stappen de auto in en in no time bevinden we ons op een enorme weg met kuilen en hobbels waar iedereen werkelijk waar kris-kras door elkaar rijdt, koeien op straat lopen, mensen langs de weg leven en palmbomen in de wind op en neer wuiven. De mensen banen zich een weg door het drukke verkeer door volop gebruik te maken van de claxon. We keken onze ogen uit en na een half uur kwamen we dan eindelijk aan bij ons gastgezin. Sam wachtte ons op bij de school en gaf ons een korte rondleiding door het huis. We hebben een hele verdieping voor ons alleen compleet met keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamers!
Om 7 uur gaan we avondeten met ons gezin voor de komende 3 weken. Dat bestaat uit vader Jimmy, moeder Gretta en zoon Kevin (18 jaar). Ook Thijs (ook 18 jaar) slaapt bij hen. We dachten dat we ons de komende 3 weken zelf moesten redden maar we zijn meer dan welkom om te ontbijten en dineren met de familie! De Indiers zijn ontzettend gastvrij en door dit warme welkom voelen we ons al direct een beetje thuis.
Vandaag (maandag) hebben we, na een goede nachtrust gekeken hoe alle kinderen aankwamen met de busjes en daarna netjes in een rij gingen staan om het Schoollied en het volkslied te zingen. Hierna kregen ze nog een klein ontbijtje om niet op een lege maag te hoeven beginnen. De kinderen zijn echt ongelofelijk aardig (we worden al meteen Thomas Uncle en Lizanne Auntie genoemd) en komen meteen vragen hoe we heten en waar we vandaan komen. Thijs, die al 3 weken hier verblijft en sport- en computerles geeft, heeft ons daarna meegenomen naar het schoolhoofd. Daar hebben we de plannen voor de komende drie weken besproken en is ons lesrooster gemaakt. Daarna hebben we de dag met Thijs doorgebracht en hem geholpen bij zijn lessen. Vooral de computerles vonden de kinderen erg leuk, alleen wordt het af en toe door een stroomstoring toch even een theorie les, waarbij je maar iets over het keyboard op het bord moet uitleggen!
Na school was er een staf-meeting waar wij ook voor waren uitgenodigd. Dit was eigenlijk een prayers-meeting in plaats van een leraren overleg. De mensen zijn hier namelijk erg gelovig. Hierna hebben we een aantal dingen met Sam besproken, we hebben aangeboden dat we graag willen helpen bij het opzetten van een systeem om de gezondheid van de kinderen te kunnen administreren. Hier is namelijk een grote behoefte naar maar omdat het nogal wat tijd kost is het er nog niet van gekomen. Hopelijk kunnen wij bij de realisatie hiervan een rol spelen!
Rond 5 uur heeft Thijs ons meegenomen naar de hoofd straat van de buurt waar we opzoek gingen naer een pinautomaat (na 3 verschillende automaten die "tijdelijk" buiten gebruik waren, was het dan eindelijk raak!). Ook hebben we geprobeerd een simkaart te kopen maar hiervoor moeten we toch echt het centrum in, we hopen dit zo snel mogelijk te doen.
Om 7 uur stond het eten op tafel, chappati's, rijst, curry, varkensvlees en zeeeer pittige groenten die allemaal met de handen worden gegeten. We beginnen het langzaam te leren alhoewel het nog wel even zal duren voordat het er ook redelijk netjes uit zal zien.
Morgen wordt onze eerste echte lesdag, waarschijnlijk een les biologie en knutselen. 'S middags gaan we met Thijs mee om Accept te bezoeken, dit is een project dat mensen met HIV helpt, de kinderen komen ook naar de school.
We zijn erg benieuwd naar hoe het morgen zal gaan, maar we hebben er erg veel zin in!

Heel veel groetjes en liefs vanuit India, we denken veel aan jullie en we vinden het fijn dat jullie toch een beetje met ons meereizen via deze site.

Tot snel!

Thomas en Lizanne

• 19 Juli 2010 - 16:38

Ruud, Mylène, Nicole:

Hoi Lizanne en Thomas,
    Wat een uitgebreid verslag, zo kunnen wij alles een beetje meebeleven. Hebben jullie al foto's gemaakt?
    Aan het weer te zien hebben jullie het gelukkig niet al te warm.
    Wij hebben nog een mailtje gestuurd. Groetjes van ons allemaal.

• 19 Juli 2010 - 17:33

Malou:

Hey Lizanne & Thomas!
    Haha das al gelijk anders met koeien op straat en palmbomen in de buurt ;)
    Fijn dat het gastgezin zo vrij is en dat de kinderen leuk zijn :) Ben benieuwd hoe het verder zal gaan op de school!
    Heel veel plezier (en succes)!
    xxx Malou

• 19 Juli 2010 - 18:25

Aniek, Elvira, Remy:

Goed te horen dat jullie je volop aan het verwonderen zijn en jullie ogen uitkijken.
    Geniet van de lokale gastvrijheid, eten, omgeving en gekke dingen.
    Groetjes van ons 3

• 19 Juli 2010 - 18:36

Bert:

hallo jullie, leuk dat alles uiteindelijk goed verlopen is na al die rompslomp, ik hoop dat de jetlag er niet te lang in blijft hangen en hoop dat jullie een enorm goede bijdrage mogen leveren aan jullie new big family, groetjes en tot snel horens vanuit Clumme.
    Yours truley uncle Burt

• 19 Juli 2010 - 18:41

Margot:

Leuk om iets van jullie te horen! heel veel plezier de komende weken, en succes met lesgeven!

xx margot

• 19 Juli 2010 - 19:49

Svenja:

Hey jullie twee!

Zo te horen komt het helemaal goed daaro! Als je een leuk gastgezin hebt, een goede basis, dan komt de rest wel van zelf!
    Ik ben heel benieuwd naar al jullie verhalen. Ik hou jullie in de gaten. Als er hier in het Nijmeegse ook nog wat interessants gebeurt, dan hoor je het van me ;)

Dikke kus Svenja

• 19 Juli 2010 - 20:55

Marcel En Marie-Jose:

niet te geloven deze twee, net vanuit ons gezin geboren, ternauwernood de luier en de driewieler achter zich gelaten en nu al onderminister daar in India, geniet, kij, verwonder je en heb kortom de tijd van je leven; wij letten hier op de bemelmansjes, de kremersen, de van Haarens en iedereen. Knuffel, pama.

• 20 Juli 2010 - 15:03

Opa En Oma Van Haare:

Hallo LIzanne en Thomas. Wij proberen jullie zo goed mogelijk te vvolgen.Wat een indruk moet dit alles op jullie maken,als wij deze fotos van jullie zien.Gewoon geweldig. Geniet van alles,in gedachten zijn w
    ij steeds bij jullie.Heel veel liefs van opa en oma van Haaren

• 20 Juli 2010 - 19:25

Hoi Lizanne En Thoma:

Wat een mooie foto's. Ben al benieuwd naar het volgende verslag. Geniet ervan.
    Groeten en liefs uit Landgraaf van Lilian

• 21 Juli 2010 - 20:55

Wol:

Heeeeeej Dudes,

Klinkt fantastisch!Ben benieuwd naar alle spannende verhalen van de komende weken! Natuurlijk ben ik stiekem ook wel een beetje jaloers;)..
    Wij zijn nu 1 dagje terug uit Kroatië..Maar dat is natuurlijk lang niet zo spectaculair als India;)..
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en we moeten snel nog eens afspreken als jullie terug zijn!
    Wees lief voor de koeien..Als het gaat zou ik het heel leuk vinden als jullie der eentje voor me meenamen:p..

Liefs,

Sanniej

• 21 Juli 2010 - 21:24

Vallieeeee:

Heeeeey jullie 2!!!!

Heb me net even bijgelezen over jullie reis!! Klinkt echt allemaal superspannend maar ook superleuk!! T ziet er allemaal erg netjes uit:) Ook fijn om te horen dat jullie een leuk gastgezin hebben!
    Wel vet dat ze daar gewoon met zn 2-en op een baan rijden, moet je hier eens proberen haha:P

Heeeeel veeeel plezier en ook succes met alles daar en ik ben benieuwd naar alle verhalen!!!

Ik weet niet of ik je een keer kan bellen, maar zal iig wel reacties hier geven en smsen:) Moeten jullie maar kijken of je iets terugstuurt aangezien het poepieduur is waarschijnlijk:P Verheug me iig op al jullie verhalen en foto's en nog maals veeel plezier!!!

Dikke kus en een knuffel vallie!! Xx

• 22 Juli 2010 - 20:56

Miriam:

hallo schatjes, jullie hebben het goed getroffen en daar ben ik blij om. Wat fijn dat jullie goed werk kunnen verrichten en dat er veel te leren en te zien is.Ik ben benieuwd naar het volgende verslag en geweldig dat jullie ons laten mee genieten. Ik wil nog effe vermelden dat Sharon het ook naar haar zin heeft. Dikke kus van Miriam en Frank

• 23 Juli 2010 - 17:25

Monique En Marcus:

He Lichanne en Thomas,

Mooie verhalen en nog mooiere foto's! Keep 'em coming!

Groetjes,
    Monique (monique@palma) en Marcus