Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Lizanne en Thomas - WaarBenJij.nu

Moskou

Blijf op de hoogte en volg Lizanne en Thomas

18 Augustus 2014 | Rusland, Moskou

Ons eerste verslag vanuit Moskou! Na de korte vlucht die goed gegaan is werden we opgehaald door de weinig spraakzame Dmitri, die vooral antwoordde met ja en nee op vragen en verder zweeg:). Hij dropte ons bij het hostel dat er van buiten verschrikkelijk uitziet maar van binnen prachtige kamers heeft ( er liggen alleen wel 8 Russen bij je op de kamer:) snel bed opgemaakt en de oude arbat op (voetgangerszone met veel cafe's), daar al meteen borsjt gegeten en de avond geëindigd in het Hard Rock cafe met een cocktail. Op de kamer daarna Pjotr ontmoet, een student die twee maanden in het hostel woont en die als het Engels te moeilijk werd het standaard antwoord had; I understand you fifty/fifty. Toch redelijk geslapen ondanks de drukte:) Vandaag hadden we een druk programma met eerst een tour door de prachtige metro stations van Moskou uit de Stalin tijd en daarna een stadswandelingen die ons langzaam richting rode plein bracht. Ondertussen langs prachtige winkels, grauwe blokflats, stalins 'suikertaarten' en oude paleizen. Op het rode plein aangekomen waren ze een groot taptoefestival aan het opbouwen waardoor het uitzicht helaas beperkt was.... Daarna nog het Kremlin van buiten, de van binnen en van buiten sprookjesachtige basiliuskathedraal (die bekende gekleurde uien) en het grooooote warenhuis Gum! Morgen het mausoleum van Lenin, en Kremlin van binnen en Puschkin museum, en natuurlijk om 23.45 de trein naar Ulaanbatar!!

Do svidanja uit Moskva!

Lizanne en Thomas